Dopravní podnik hl. m. Prahy rozpoczął w zeszłym tygodniu budowę nowej trasy tramwajowej przy Muzeum Narodowym. Połączy ona powstające torowisko na placu Wacława z istniejącą trasą wzdłuż ul. Legerovej i Vinohradskiej.
Budowa nowej trasy jest powiązana z rozbiórką przestrzeni (niewykorzystany parking d. Zgromadzenia Federalnego) pod mostem na ul. Legerovej i likwidacją przejścia podziemnego w pobliżu skrzyżowania ul. Legerovej i Vinohradskiej. W związku z inwestycją przez 20 miesięcy nie będą jeździły tramwaje wzdłuż tych ulic na odcinku I.P. Pavlova – Muzeum.
Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm PORR, PORR Bau i Hans Wendel CZ. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych. – Nowa linia tramwajowa nie tylko zapewni szybsze i wygodniejsze połączenie między Vinohradami a centrum, ale co najważniejsze, znacznie poprawi komfort pasażerów. Obecne przystanki nie są pozbawione barier, a obecny układ nie jest zbyt czytelny dla podróżnych – teraz to się zasadniczo zmieni. Dajemy ludziom wysokiej jakości przestrzeń miejską, w której mogą się lepiej poruszać pieszo, komunikacją miejską i rowerem – mówi Zdeněk Hřib, zastępca burmistrza ds. komunikacji.
– Obie nowe linie tramwajowe
Plac Wacława i Muzeum tworzą jedną operacyjną całość. Przygotowywaliśmy je w ten sposób od początku i oddamy je do eksploatacji pod koniec czerwca 2027 r. Linia tramwajowa Muzeum ma czas budowy o ponad jedną trzecią krótszy niż linia Plac Wacława, dlatego rozpoczynamy ją rok później. Czas budowy linii tramwajowej Muzeum wynosi 20 miesięcy. Oczywiście sama budowa 400 m torów i węzła rozjazdowego nie zajęłaby 20 miesięcy, ale musimy koordynować się z pracami realizowanymi przez zarząd infrastruktury komunikacyjnej TSK (wyburzenie mostu i przejścia podziemnego) – mówi Jan Šurovský, wiceprezes DPP.
mat. DPP

mat. Metroprojekt CZ